Conducand G Class prin Beverly Hills      

2017-09-13 21:24:20
|
Marius Ghenea - Conducand G Class prin Beverly Hills      

Am avut recent placerea sa conduc un Mercedes G Class pentru cateva zile prin L.A., mai precis Beverly Hills si Hollywood, in principal, si un pic si pe coasta, intre Santa Monica si Malibu Beach. Pana acum, nu incercasem masina, acest off-road unic de la Mercedes, decat in conditii adevarate de off-road.

Un prieten avea un G care era chiar preparat special pentru astfel de aventuri in afara asfaltului, deci asociam cumva acest model cu ceva extrem de robust, mai potrivit pentru teren accidentat, decat pentru asfaltul neted al orasului. Cu atat mai putin il vedeam intr-un oras ca L.A., unde soseaua este infrastructura vitala pentru intreaga aglomeratie urbana de pe tarmul Pacificului.

Am constatat, oarecum cu surpriza, ca noul G Class are de fapt toate calitatile necesare pentru o masina de oras, cel putin pentru cele cateva zile in care am avut-o si am putut-o testa: toata tehnologia si tot confortul disponibile pe “rudele” ei din clasele G ale Mercedes sunt disponibile pe G Class, de la asistenta soferului si conducerea semi-autonoma cu Distronic, pana la aceleasi sisteme de entertainment, navigatie si comunicare cu care sunt deja obisnuit de la GLE de la Tiriac Auto si alte modele noi SUV de la Mercedes. Peste aceste dotari, vin argumentele off-road ale clasei G, incepand cu cele trei diferentiale secventiale, respectiv centru, spate si apoi fata.

Desi trebuie sa spun ca am vazut destul de multe G-uri in Beverly Hills si in Hollywood (doar stim ca acolo stau toate vedetele),  multe conduse de persoane care nu pareau sa fi iesit vreodata de pe sosea, putini pareau sa stie cum sa actioneze diferentialele G-ului, ceea ce este cu atat mai ciudat cu cat ele se gasaesc, in mod paradoxal, chiar in mijlocul consolei de bord, undeva unde nu ai cum sa nu le vezi si eventual sa le actionezi din greseala. Iata de ce, poate, cel putin pentru masina inchiriata de mine, ele vin cu o atentionare clara pe hold galben, pentru a fi cat mai vizibila, de genul “not for city slickers, do not touch these 3 buttons!”

Video2

Video

A fost un adevarat privilegiu sa urc la Hollywood sign cu G-ul, apoi sa cobor cu acelasi semn staruind in oglinzile mele retrovizoare. A fost interesant sa merg cu ea pe Sunset Boulevard sau pe Rodeo Drive, unde ce e drept, era un adevarat festival al masinilor speciale, asa cum au fost cele 3 Rolls-uri aliniate in fata intrarii hotelului Beverly Wilshire (prietenii si mai ales prietenele stiu ca acolo s-a filmat Pretty Woman). Cat despre off-road, am gasit pe dealurile din spatele Malibu Beach suficiente drumuri neasfaltate si accidentate, tot atatea oportunitati pentru a testa capabilitatile G-ului. Si din acest punct de vedere G-ul 550 s-a comportat impecabil, asa cum de fapt ma asteptam. A fost cu adevarat un mod special de a vedea sudul Californiei din aceasta masina deosebita, asa cum nu o vazusem cred niciodata inainte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *