Winning: the answers, de Jack (si Suzy) Welch

2007-09-05 10:36:23
|
Marius Ghenea - Winning: the answers, de Jack (si Suzy) Welch

carte40.jpgCartea este o continuare a best-seller-ului de business Winning, care incearca sa ofere managerilor din business-ul modern o serie de informatii despre modalitati mai eficiente de a conduce afacerile, de a conduce organizatii si oameni, de a infrunta competitia, si asa mai departe. Cartea initiala a starnit multe intrebari in mediile de business,74 dintre acestea fiind reluate in “Winning: the answers” cu raspunsuri structurate de Jack Welch atat pe baza experientei lui de business, cat si pe baza informatiilor pe care le-a cules in ultimii ani, cand a fost implicat in consultanta de afaceri (dupa ce in 2000 a predat stafeta la GE lui Jeff Immelt). In paranteza am pus-o si pe coautoarea cartii, Suzy, sotia lui Jack, deoarece eu cred ca este un pic de show-off in aceasta insistenta a lui Jack Welch de a prezenta cartile si activitatea sa din ultima perioada ca o activitate de echipa alaturi de Suzy. Parerea mea este ca Jack, din motive politice in primul rand dar poate si din propria convingere, a fost un om care a spus intotdeauna “we” in loc de “I”, prezentand toate realizarile ca pe niste realizari de echipa. E un exemplu demn de urmat din acest punct de vedere, dar numai pana la un punct: sunt anumite lucruri pe care un manager sau un leader le face totusi el insusi, de unul singur, si atunci ar fi bine ca, macar din cand in cand, sa foloseasca si persoana intai singular, altfel isi pierde credibilitatea. Am cunoscut, ce e drept, si modelul opus al managerului sau antreprenorului care spune intotdeauna “eu am facut si eu am dres” chiar daca in spate este realmente o munca de echipa. Un asemenea manager isi pierde foarte rapid credibilitatea si asta distruge in timp spiritul de echipa si moralul echipei. Oricum, Jack nu dezamageste nici acum cu “Winning: the answers”, pentru ca e si aceasta o carte care se citeste foarte usor, chiar daca multe raspunsuri la cele 74 intrebari au relevanta de business si sunt pline de concepte de business “grele” dar care sunt prezentate intr-un limbaj usor de inteles chiar si de neofiti. Cat despre stilul sau unic, este suficient sa vedem ca in aceasta carte raspunde la fix 74 intrebari, ca sa ne dam seama ca el a vrut intotdeauna sa faca lucrurile “altfel” (stim bine ca orice “mantra” de business are numere foarte “rotunde”, de genul 6 lectii, 10 pasi, etc., niciodata 37 sau 74). In ceea ce priveste aceasta iesire din “mantra”, e suficient sa vedem din nou (si in aceasta carte ca si in cea precedenta, “Winning”) cum descrie el calitatile unui leader prin cei “4 E si 1 P” ceea ce iarasi reprezinta o abatere de la regula nescrisa ca pentru o business-mantra trebuie folosita numai o singura initiala (vezi cei “4 P” ai marketing-ului si asa mai departe). O carte de business interesanta si actuala…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *