Competitive Strategy, de Michael Porter

2007-11-19 12:03:38
|
Marius Ghenea - Competitive Strategy, de Michael Porter

Competitive Strategy de Michael PorterIn curand, Michael Porter va fi in Romania. Mi s-a parut o ocazie interesanta sa revad una dintre cartile lui definitorii, “Competitive Strategy”, si sa o recomand tuturor celor care sunt interesati de business, atat din punct de vedere practic (antreprenori, manageri), cat si din punct de vedere analitic, pentru cei care vor sa inteleaga fortele si relatiile care fac business-ul sa mearga inainte, sau il impiedica sa functioneze eficient. Cu siguranta, aceasta carte a lui Porter, publicata pentru prima oara cu vreo 20 ani in urma, a umplut un gol in gandirea globala de management. Cele cinci forte si cele trei strategii de business (cost, diferentiere, focus) au fost folosite pana acum, cu mai mult sau mai putin success, de milioane de manageri din intreaga lume, avand ca inspiratie conceptele prezentate de Porter in “Competitive Strategy”. Aceste concepte au adus mai multa structura in ceea ce priveste pozitionarea strategica a companiilor si actiunile eficiente pentru a concura cu succes pe o piata pe care nu doar competitorii, ci un numar mult mai mare de forte isi manifesta prezenta. Ce e drept, cei care au preluat ideile lui Porter doar ca un cliseu sau ca o lectie invatata pe dinafara, fara sa reuseasca sa le aplice cu adevarat la activitatea reala de business, nu au avut prea mult succes. Si asta pentru ca teoria lui Porter despre strategiile competitive nu este o mantra de business, ci un indreptar sau o calauza pentru antreprenori sau manageri care inteleg deja business-ul.

Comments 1

  1. Pingback: Marius Ghenea si cartile sale - FocusBlog

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *