Din noua serie Arena Leilor

2011-04-06 17:33:54
|
Marius Ghenea - Din noua serie Arena Leilor

Pentru cei care nu au putut urmari emisiunea Arena Leilor de joia trecuta, mai jos o secventa pe YouTube din acest episod al Arenei, cu unul dintre proiectele care chiar a primit si aprobarea finantarii in emisiune. Succes!

Comments 19

  1. V-a rupt gura cu sucul ala Prigat?200 000 euro?de banii astia stoarcem un vapor cu portocale.Dl Marius te rog sa te mai plimbi prin parcurile si din Bucuresti ca este plin de astfel de ciuperci alla balla ruinate.numai prostii in serialul acesta:chirii la chioscuri,magiun de topoloveni (care a cam disparut),franciza la chiscuri,etc.Eu sper ca accidente de tipul mic.ro care vor deveni foarte vizibile in mod negativ in curand NU vor fi finantate de domniile voastre:dati tonul la accidente serioase si intretineti un miraj al magazinelor mici care pot face bani inca vanzand tot felul de prostii.Mi se pare ca ai lipsit la emisiunea asta sau te-a “obosit” lansarea excelentei carti?!Sa stii dle Marius ca esti brandul emisiunii chiar daca poate nu e foarte clar in generic.

  2. E o idee frumoasa, doar ca eu cred ca va dura ceva timp pana va prinde in Romania, unde romanul nu e inca dispus sa cheltuiasca prea mult pe un suc. Si presupun ca, fiind suc natural, costa mai mult decat o cola.
    Am putut chiar sa observ reticenta ploiestenilor (“consatenii” mei) vizavi de chioscul din centrul orasului. De cate ori am trecut pe langa el, nici un om nu parea interesat macar de ce se vinde acolo…

    In orice caz,
    Mult succes! 🙂

  3. sincer sunt putin rezervat in sansele lui reale de a primi acei bani

  4. Buna ziua, as dori sa va intreb daca ati putea vorbi cu echipa de la tvr2 pentru a se inregistra si pune pe internet episoadele din emisiune. Eu as vrea sa vizionez emisiunea, dar mereu la ora respectiva sunt la lucru si imi pare foarte rau pentru faptul ca nu pot vedea nici un episod. Din episodul de saptamana trecuta, doar acest clip l-am gasit. Din punctul meu de vedere, nu doar acele proiecte care primesc finantare sunt interesante. Pana la urma poti invata foarte multe si din esecurile altora.
    In alta ordine de idei, ma voi folosi de aceasta ocazie pentru a va multumi pentru prezenta dumneavoastra la cluj si pentru dedicatia pe care mi-ati dat-o.

  5. adrian, eu nu inteleg de ce nu sunt inregistrate pentru ca nu esti singurul care nu poate sa urmareasca emisiunea la ora aia si am cautat si eu pe internet, nu am gasit nimic, decat clipul de mai sus. Sau poate o fi reluare a doua zi si nu stim noi?

  6. Subscriu la ce au scris cei 2 vizitatori, nu se poate face nimic in legatura cu adaugarea pe internet a inregistrarilor cu emisiunea “Arena Leilor”?
    Cu respect,
    Cosmin Popa

  7. Mihai, foarte sincer iti spun acuma, pe mine nu m-a impresionat cu nimic. Chiar gasesti o gramada de localuri care vand sucuri naturale. Concurenta este deja mare, si va creste in continuare. Eu unul, nu cred ca va rezista prea mult pe piata. De dezvoltare nationala nici sa nu-si faca vre-o speranta.

  8. Post
    Author

    Adrian,

    Una dintre trasaturile unui bun antreprenor este si gandirea pozitiva. Ceea ce spui tu in comentariul tau nu este o gandire pozitiva, eu personal m-as bucura mult daca aceasta afacere ar ajunge sa aiba succes. Stim cu totii ca initiativele antreprenoriale inseamna risc, stim ca nu toate vor reusi, insa nu apreciez nici atitudinea negativa de genul “nimic nu va functiona” si nici celalalt tip de atitudine negativa “capra vecinului”. Asa ca sa le dorim succes, asa cum le doresc TUTUROR tinerilor antreprenori romani!

  9. Vremea anilor 90 a trecut de mult, este normal sa existe concurenta in orice sector…. daca nu ar exista concurenta ar insemna ca nu exista o cerere pentru acele produse sau servicii. Pana la urma concurenta si dinamica pietei ne face sa fim mai competitivi. Cu o strategie si un marketing bun poti sa vinzi si pietre, important e sa stii cum si cui sa te adresezi.

  10. Sunt de acord cu faptul ca daca ai o strategie clara si un marketing bun poti reusi cu aproape orice initiativa antreprenoriala. Nu ma consider deloc o persoana negativista, nu am probleme de genul “capra vecinului”. In cazul de fata, eu unul, nu cred absolut deloc ca aceasta afacere ar putea avea un succes foarte mare(pana la urma fiecare din noi poate avea opinia sa). Unul din argumentele mele tine de numele afacerii: “Ala Bala”. Nu prea vad cum ai putea sa creezi un brand puternic avand asemenea nume predestinat glumelor, mistoului. E ca si cum maine ar aparea o firma in SUA cu numele “ini mini maini mo”. Am inteles ca a incercat sa se foloseasca de sintagma “ala bala portocala” in promovarea lui, prin sugestie catre portocale, suc natural de portocale. Insa trebuie sa recunoastem cu totii: suntem intr-o tara in care nu multa lume ar putea asocia termenii acestia din cauza ca nu suntem un popor educat(chiar nu cred ca sunt malitios aici, sunt si exceptii, dar numai ca sa confirme regula). Targetul lui sunt practic toate persoanele. I-as propune sa faca un studiu in tara sa vada daca lumea asociaza “ala bala” cu sucul natural de portocale, sau cu produse naturale. Poate unul din cele mai importante parti ale unei afaceri este numele, brandul. In cazul de fata, a dat gres cu brandul.
    Apoi, am observat in ultima vreme o tendinta destul de accentuata in randul oamenilor: aceea de a-si cumpara storcatoare de fructe, pentru a putea bea acasa oricand vor un suc natural. Automat acesti oameni nu vor mai cumpara sucul natural, ci il vor face acasa.
    Neavand posibilitatea de a ma uita la arena leilor pe internet, m-am uitat la dragon’s den uk si am fost placut surprins de faptul ca multe persoane care vor sa inceapa o afacere, “inventeaza” ceva(nu neaparat ceva iesit din comun, dar ceva ce exista facut in alt fel, imbunatatit), obtin un patent pentru produsul lor. Daca tipul acesta ar fi venit cu o idee inovatoare de a face sucul de portocale, intr-un mod in care nu poate oricine sa il faca in propria casa, ar fi meritat toate laudele. Afacerea lui o pot compara cu o sala de internet. In urma cu 10-15 ani, era plin de internet cafe-uri. Cate au supravietuit acum cand oricine poate sa aiba calculator si internet acasa fara prea mari costuri? La fel si cu sucul natural. Daca aparea in urma cu 10-15 ani, era ceva inedit si putea sa isi creeze in timp un brand care sa il mentina poate si acum in top. Dar acum este prea tarziu pt asa ceva.

    Scuze de comentariul mai lung, dar am simtit nevoia de a-mi explica mai in detaliu comentariul de mai devreme in care am criticat sumar ideea antreprenoriala si datorita caruia domnul Marius Ghenea a avut impresia ca as fi negativist si ca as fi invidios ca mie nu mi-a venit asemenea idee si vreau sa moara “capra vecinului”.

  11. Salut.Imi permit sa fac si eu un comentariu deorece cred ca pot explica cel mai bine situatia fiind vorba de mine.
    In primul rand numele este Alla Balla.In al doilea rand esti prima persoana care este de parere ca acest nume creeaza un dezavantaj – iti spun din proprie experienta ca impactul vizual atat al numelui cat si al kioskului(www.alla-balla.ro) sau al magazinului(deocamdata nu exista fizic, dar avem proiectul gata) creeaza asocierea pe care ne-am dorit-o si anume – vanzare de sucuri naturale.Aici e o discutie mult mai complexa, dar nu exista nici timp si nici spatiu sa facem lucrul asta.Referitor la noutatea cu care noi venim:
    1.sucul de portocale( care reprezinta 50% din vanzarea de suc ) este facut prin presare (a se vedea http://www.zummo.ro – marca al carui distribuitor unic suntem noi in Romania) si nu prin centrifugare.
    2.Kioskul este creeat pentru a oferii clientului o vizibilitate ( in procesul de servire) de 360 grade – pentru a oferii o transparenta cat mai mare.
    Sunt mult mai multe lucruri inedite, dar…zic ca e destul de argumentata parerea mea.Referitor la faptul ca tot mai multa lume isi cumpara un storcator de fructe nu contest, dar pe principiul asta nici cafenelele nu ar mai vinde nimic pentru ca fiecare om isi cumpara un ibric si isi prepara cafeau acasa, iar exemplele pot continua pe ideea asta.

    Parerea mea este ca “timpul” acestei afaceri acum incepe si nu acum 10 – 15 ani.

    O zi buna tuturor.

  12. In primul rand tind sa va subliniez ca atata timp cat piata este fragmentata oricand se poate naste o firma care sa inglobeze sau sa falimenteze concurenta. Daca brandul ajunge sa creeze o loialitate, fie prin servicii, fie prin imagine, fie chiar si prin numele un pic mai deosebit atunci efectul twitter poate lua amploare in favoarea domnului Horia iar magazinele/standurile se pot inradacina si pe meleagurile noastre. Chiar l-as sfatui pe domnul Horia sa analizeze si sa imprumute aspecte din conceptul de “Limonade Stand”. Sa nu uitam ca romanul (90% din cultura pe care a dobandit-o in viata asta este de la TV, din filme, talk-show-uri, etc.) are sanse maricele sa recunoasca celebrul stand de limonada galben si sa se “bucure” (in prostia lui) ca avem si noi asa ceva in tara…”Ca in filme” :)) . Chiar daca ar fi piata suprasaturata, structurata sau ar exista o firma puternica pe domeniul acesta, descurajarea nu este o scuza sa renunti la un proiect.
    Domnilor, cultura generala de clasa a 5-a: Stiti lupta intre Goliath si David? Interesati-va daca nu o stiti. Cultura generela din istoria economica mondiala: Stiti cate motoare de cautare existau pe internet inainte sa apara Google? Aici va raspund eu: 20. Daca Sergey Brin si Larry Page ar fi fost descurajati de aspectul concurentei atunci adio Google. Iar daca vine vorba de numele motorului, scuzati-ma dar google mi se pare un nume cel putin ciudat ca sa nu zic tampit dar spre surprinderea mea verbul ,,to google” a fost introdus in Dictionarul Englez Oxford, asta ar trebui sa va sugereze atractia oamenilor spre ciudat si neobisnuit.
    Domnule Cristian Fagadar, as vrea sa ne intalnim peste 2-3 ani sa discutam pe tema magazinelor mic.ro. D.P. are puterea economica sa mentina magazinele intr-un razboi teritorial si de control al pietei cu micii buticari de blocuri. Intrebarea e daca micii buticari au aceeasi putere? Ii dau intre 2-4 ani pana isi va asigura un procent de peste 60% din acest segment de piata iar un butic de bloc bine amplasat poate produce si 2000 de euro pe luna profit (am documente de contabilitate cu care pot dovedi afirmatia mea) iar pentru 3000 de magazine cate vor fi in toata tara…deja vorbim de milioane de euro pe an.
    Domnule Horia, va urez succes cu proiectul dumneavoastra, exista potential iar daca aveti calitatile necesare si sunteti indrumat bine, cel putin in fazele incipiente, atunci, in contradictoriu cu domnul Adrian, sunt convins ca ati putea dezvolta brandul pe plan national in timp. Va inteleg foarte bine din motivul ca si eu sunt implicat intr-un proiect in care sunt nevoit sa ma lupt cu giganti internationali, chiar foarte bine structurati si inradacinati pe pozitia lor dar vad posibilitatea sa intru printre ei si nu-mi las privirea intunecata de puterea concurentei.

  13. Eu nu sunt antreprenor sau mare om de afaceri.Vin recent din Franta si asa ceva nu am vazut. Doar terase cu bun gust, ce se potriveau perfect cu peisajul si chiar il imbunatateau. Chioscurile astea colorate iti violeaza pur si simplu privirea. Aici vorbim de un kitsch ce nu poate aparea decat intr-o tara de mana a 2-a.

  14. Ati putea publica emisiunile pe dvd-uri? Mi se par interesante si am vazut putine din ele. Sau ati putea sa puneti inregistrarile pe site-ul tvr?

  15. Post
    Author
  16. Videoclipul asta demonstreaza cat de inapoiata este piata de investitori din Romania. Am ramas uimit cand am vazut ca e deacord sa ofere 51% investitorului… dar m-am socat cand am vazut ca investitorul a cerut 60%. Sunt de parere ca un investitor trebuie sa ia in calcul in primul rand potentialul afacerii in care investeste… nu banii care fondatorul afacerii i-a investit deja. Cred ca fondatorul a fost prea timid (romanii in general isi subapreciaza munca), iar investitorul, a profitat la maxim de asta. Asta ma face sa imi reviziu decizia de a participa la etapa de la Brasov, chiar daca asta inseamna ca va trebui sa mai stam in bootstrapping ceva timp.

  17. Post
    Author

    Cristi,

    Nu cred ca poti determina cat de “inapoiata este piata de investitori din Romania” dupa un videoclip, fie el si extras din Arena Leilor. Eu l-am postat doar pentru a arata ca exista posibilitatea de a gasi investitii, chiar in faza de start-up. Procentele si conditiile de investitii raman a fi stabilite in fiecare caz in parte in functie de conditiile concrete ale afacerii, riscurile implicate (sau percepute), sumele finantate si, nu in cele din urma, negocierea dintre cele doua parti. Pentru acest proiect de dezvoltare nationala a unei afaceri destul de traditionale prezentat in clip, e posibil ca aceasta sa fi fost negocierea corecta, deoarece antreprenorii nu veneau cu o valoare proprietara foarte mare si nu aveau inca rezultate concrete de profit sau macar de cifre de afaceri, iata de ce a fost o discutie bazata in principal pe aportul de capital. Daca tu ai insa un business high-tech, cu mult mai multa valoare proprietara (sofwtare dezvoltat, IPR valoros, etc.) si cu mult mai mult potential de randament, este posibil sa ajungi la o negociere inversa, in care sa nu oferi decat o participatie net minoritara unui astfel de investitor business-angel. E o chestiune de optiune personala a antreprenorului, dar si de viziune, cred eu. Daca esti insa decis sa nu participi la evenimente de tip match-making/pitching cu proiectul tau, iti doresc oricum succes pe varianta bootstrapping, care poate si ea sa functioneze (cu mai multe riscuri, cu mai mult efort, cu o diferenta semnificativa de timp pe piata, in multe cazuri). Succes!

  18. In primul rand, felicitari! Arena leilor este o emisiune minunata!

    Am observat o tendinta de a promova doar persoane care au sau vor sa infiinteze o firma. In Romania o persoana care inventeaza un obiect/device/utilaj are sanse sa atraga investitori pentru a demara productia de masa ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *