Netreprenorii si noul tech bubble

2011-06-07 12:02:13
|
Marius Ghenea - Netreprenorii si noul tech bubble

In ultimul numar al Revistei Biz, am publicat un material editorial despre netreprenori si noul tech-bubble. E un subiect destul de important, consider eu, pentru ca incepem sa vedem semnele clare ale unui balon, poate nu la fel de umflat ca cel din perioada dotcom (sfarsitul anilor ’90), dar in orice caz un bubble. Materialul integral il puteti citi aici.

Comments 6

  1. He, he, am comentat chiar azi aici la Dvs:
    http://www.ghenea.ro/2011/05/24/bloomberg-doug-richard-on-linkedin-ipo/#comment-2578

    Ma tot gandesc totusi ce-i diferit (ca de similitudini am tot vorbit) in bula asta. Cred ca, de data aceasta, un mare castigator (social media) are in corespondenta si un mare perdant: media traditionala. Opozitia pare evidenta, media traditionala neavand decat instrumente foarte vagi de targetare (o vorba celebra in advertising spune: “half of my advertising works, but I don’t know which half!”). Deci, va exista cu siguranta o dislocare de valoare, data de migrarea bugetelor traditionale de publicitate in zona on-line.

    Totusi, care este resursa pe care se bat toti? Atentia si timpul personal al individului? Mi se pare o resursa foarte volatila.

    Din nou, viziunea mea este pe alte tipuri de servicii, in corelatie cu impachetari inteligente in software, in solutii coerente care sa raspunda la nevoi reale, pentru oameni care sunt dispusi sa plateasca pentru ele, pentru ca inseamna automat bani pentru ei…

  2. “Noi toti contribuim la acest balon prin fiecare “like” inutil, prin fiecare minut petrecut pe Facebook, in mod trivial. Majoritatea timpului petrecut acolo este pierdere de timp, insa inseamna bani in contul lui Mark et co., dar si o gura de aer suflata in plus in balonul social media care se umfla in continuare!”

    in realitate utilizatorii normali care dau like-uri si posteaza poze folosesc facebook exact pt scopul pt care a fost creat (socializare)

    cei care umfla de fapt balonul sunt cei care cumpara la preturi nerealiste in speranta ca vor vind ela preturi si mai nerealiste…

    PS: cred ca o atentie deosebita ar fi meritat Groupon in acest articol, care probabil ca va fi primul mare balon desumflat… sau poate ii dedicati un articol special 😉

  3. Post
    Author

    Stefan,
    Multumesc pentru comentariu, ai dreptate, insa eu ma refeream exact la acele “like”-uri artificiale, triviale, care nu inseamna de fapt nimic, ma refeream in plus la timpul petrecut chiar inutil pe retele sociale, spre deosebire de timpul care este petrecut cu adevarat pentru socializare Internet reala, cu sens. La fel ca si alte ocupatii, si timpul petrecut pe Facebook and others poate crea dependenta, o dependenta care nu este buna decat pentru Mark&co.
    Cu privire la Groupon, am vorbit despre ei in alte articole pe blog, acum cateva saptamani/luni, intr-adevar acest tip de activitate poate fi un mare balon, dar in realitate este tot un balon din zona “social” (social-shopping, daca aceasta sintagma face vreun sens). Deci pana la urma, tot de acelasi balon vorbim (lucru subliniat si de lansarea recenta de catre Facebook a lui Facebook Deals, care e un Groupon pe Facebook).
    Marius.

  4. In prima jumatate a secolului 21 a existat un numar impresionant de firme ce ofereau servicii pe domeniul world wide web, dar nefiind un sector deplin dezvoltat marea majoritate au cedat presiunilor existente. A fost un “boom investitional” deoarece fiecare start-up ce avea un domeniu punct (.) com primea cu foarte mare usurinta finantare fara sa aiba o baza credibila sau un plan strategic… Multe din start-upurile nou infiintate furnizeaza servicii pe domeniul on-line… sa fie oare o ciclicitate a fenomenului “tech-bubble” ?! Ramane de vazut…

    “Noi toti contribuim la acest balon prin fiecare “like” inutil, prin fiecare minut petrecut pe Facebook, in mod trivial. Majoritatea timpului petrecut acolo este pierdere de timp, insa inseamna bani in contul lui Mark et co., dar si o gura de aer suflata in plus in balonul social media care se umfla in continuare!” …Imi place foarte mult incheierea …i-am dat like! (eu zic ca merita macar atat)

  5. Post
    Author
  6. Sincer sa fiu cred ca bubble-ul asta o sa se sparga urat de tot la cateva luni, maxim un an dupa ce Facebook intra pe bursa. Aceasta crestere spectaculoasa nu e bazata pe o nevoie clara (google in schimb satisface in principal o nevoie de baza a celor care navigheaza pe internet). Toata mania cu facebook-ul nu e decat o moda, ceva de genul ,,Vai, nu ai facebook? Da tu din ce munti ai coborat?” si ca orice moda o sa moara brusc si o sa renasca peste cativa ani sau, cel mai probabil, la alta generatie. Nu am inca experienta necesara sa apreciez daca aceasta moda este la inceput – mijloc – final dar, traind intr-un camin inconjurat de sute de persoane incep sa observ cum aceasta moda incepe sa apuna. Aici vorbesc in special de facebook, am urmarit aceasta manie de mai bine de un an si pot spune clar ca, cel putin colegi mei au inceput sa-si piarda interesul/entuziasmul care il aveau initial fata de facebook. Mediul online a fost foarte fragmentat la finalul aniilor ’90 dar in ultimi 10-15 ani au inceput sa se nasca companii puternice menite sa ocupe anumite pozitii pe o perioada mai mare de timp (Google – motor de cautare, Yahoo – mail, Youtube – video sharing si lista poate continua). Internetul incepe sa prinda forma iar facebook, dupa ce va urca exagerat de mult in cotatii, se va prabusi puternic, apoi se va stabiliza, va ocupa nisa de social media. Astfel de manii necontrolate nasc destabilizari puternice. Ar trebui cumva, sa apara niste reglementari pentru a impiedica aparitia si dezvoltarea situatiilor de genul acesta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *