Con Tricks, de Martin Ashford

2007-10-12 11:13:32
|
Marius Ghenea - Con Tricks, de Martin Ashford

carte67.jpgO carte de business cu un titlu luat parca direct dintr-un cazino sau dintr-un penitenciar pentru delincventi marunti. Cartea lui Martin Ashford e de fapt un ghid pentru omul de afaceri in lupta dura si de multe ori inegala cu CONsultantii de management (asa ca titlul vine de la “consultancy” si nu de la “convict” sau “puscarias”). Acum ca ne-am linistit cu titlul, putem sa trecem la subtitlu: “the shadowy world of management consultancy and how to make it work for you” sau cam asa ceva. Cred ca aceasta carte (ca si altele pe acelasi subiect) a pornit de la o necesitate reala a mediului de business de a intelege daca intr-adevar consultantii de management chiar sunt buni de ceva, sau se pricep doar sa ne ia banii pe contracte “grase” de consultanta si sa ne spuna doar ceea ce stiam deja de la bun inceput. Ei bine, se pare ca exista totusi valoare potentiala in activitatea consultantilor de business, daca stii sa ii alegi si mai ales sa ii alegi cu o motivatie corecta. In ajutor ne vin doua capitole in care sunt prezentate o lista lunga de motive incorecte pentru a chema un consultant, si o lista scurta de motive corecte (paradigm-polishers, paradigm-shifters, paradigm-spotters). Apoi, e foarte important sa stii cum sa lucrezi cu ei si mai ales sa lucrezi dupa ce ei au plecat din companie, pentru a te asigura ca schimbarile necesare s-au implementat corect. Introducerea cartii este excelenta, desi un pic ireverentioasa fata de consultanti, care sunt numiti “the prostitutes of the business world”, iar apoi aceasta definitie este bine argumentata cu tot felul de asemanari intre cele doua profesii, unele dintre ele chiar frapante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *