This is not a toy!

2009-05-11 23:15:39
|
Marius Ghenea - This is not a toy!

Lansam azi, in cadrul FIT Distribution, un nou magazin online: logotyf.jpgwww.TOYfun.ro. Proiectul a inceput acum cateva luni si vreau sa le multumesc colegilor mei de la FIT care au vazut aceasta oportunitate si care reusesc azi sa o si concretizeze sub forma unui nou magazin online separat al grupului FIT. Ideea noastra era de fapt mai veche si se baza pe oportunitatile firesti ale unei diversificari organice intr-o nisa suficient de interesanta pentru a nu fi data deoparte, dar in acelasi timp si prea mica pentru a reprezenta o piata sustenabila acum pentru un magazin online independent de talie medie sau mare. De ce spun asta? Pentru ca piata totala de jucarii din Romania este de ca. 60 milioane euro, dintre care doar cateva procente pot reveni, cu indulgenta, comertului online. Ceea ce rezulta intr-o piata adresabila online, azi, de maxim 2-3 milioane euro. Nu e deloc mult, chiar daca putem discuta despre posibilitatile de crestere, despre suprapunerea cresterii pietei totale (daca se termina curand aceasta criza) peste cresterea relativ rapida a accesului si tranzactiilor online. Insa azi, intr-o astfel de piata, chiar si cel mai mare jucator, chiar si cu o cota de piata dominanta, cu greu ar putea atinge pragul de 1 milion euro vanzari anuale. Asa ca o diversificare in cadrul unui nucleu de magazine online deja existente pare o solutie mai rezonabila decat un magazin online complet separat, care ar avea probleme mari in a-si justifica resursele implicate (vanzari, logistica, aprovizionare, post-vanzare, marketing, etc.). Va invit asadar la magazinul nostru de jucarii!

Marius Ghenea.

Comments 24

  1. Post
    Author
  2. Va felicit pentru noul business! Dar din pacate, este o problema cu link-ul…Am incercat de mai multe ori sa accesez site-ul, dar fara rezultat..

  3. Post
    Author

    Multumesc pentru felicitari si pentru feedback: intr-adevar, in aceasta dimineata au fost niste probleme cu serverele, acum totul este din nou functional.
    Marius Ghenea.

  4. Felicitari pentru noua afacere si sper sa o puteti integra din toate punctele de vedere cu succes.
    M-ati surprins un pic cu aceasta diversificare (din punct de vedere al nisei;nu din punct de vedere al diversificarii in sine, pentru ca dupa cum a-ti si spus, este justificabil, avand in vedere ca deja detineti logistica, marketingul etc.).
    Acum sa revenim la afaceri : imi place site-ul; are un design curat, un motor de cautare bun si rapid, insa poate a-ti fi putut aborda o tema mai ludica avand in vedere ca vinde produse pentru copii.
    Un alt lucru pe care l-am observat, este acela al notorietatii online(inca necesita destula publicitate online in locurile potrivite, si asta rapid).
    Sper ca micul meu feed-back sa fie constructiv si sa ajute.

    T.A

  5. Post
    Author
  6. De cel putin 5 zile incerc sa postez si eu un mesaj si n-am avut cand …
    Imi place si mie magazinul deoarece e foarte usor de navigat si simplu,nu incarcat cu diverse chestii si alte mii de pagini care te duce in alta parte….
    Inca nu am copii dar sunt un “consumator” al jucariilor la cumpararea lor pentru a le face cadou.In majoritatea cazurilor fac combinatia intre o jucarie cu o hainuta sau numai jucarie si hainuta e hainuta.
    Nu detin acum cifrele exacte pentru a face o analiza mai amanuntita si detaliata pe cifre insa piata e destul de mica cu toate ca piata totala de jucarii din Romania este de ca. 60 milioane euro din care un anumit procent se indreapta catre mediul online. Stiu ca spre exemplu o persoana care locuieste in Bucuresti are mult mai putin timp decat o persoana care locuieste in provincie.Numai cand ne gandim la traficul care este in capitala ne dam seama.In mare parte un magazin online tin sa cred ca se poate adresa mai mult unor persoane,unei multimi sau categorii care au putin timp la dispozitie.Deci asta ar rezulta ca magazinul ar avea clienti din Bucuresti.Cati locuitori are? 2 milioane…din care x % batranei,y% tineri cu varste intre 20-25 ani si z% familii din care alt q% copii. Acel q% formeaza potentiala piata. Din care vor exista alte cateva filtre de sortare a lor.Si astfel vom ajunge la o cifra mai exacta….in fine,putin are importanta asta acum.
    Cand cumperi cadou o hainuta,in cazul in care ii este mare copilului…nu este o problema deoarece multi vor spune si spun “o poate purta la anul”…eu ma gandesc ca un vizitator daca ajunge in magazin pt jucarii….nu ar strica daca ar avea posibilitatea de a se delecta si pt o hainuta.
    Ca va cumpara o jucarie,un laptop,un televizor,o hainuta sau orice altceva…le achizitioneaza de la aceeasi adresa,adica de pe strada Cultul Patriei.Asta e un bonus pt el ca a cumparat fara sa stea la coada diverse lucruri si le ia pe toate din acelasi loc.
    Insa odata cu cumpararea din mediul online dispare acel efect al cumpararii traditional in care mai casti gura ca zevzecul prin magazine si pui mana pe produse analizandu-le mai atent pt a vedea pe ce dai banii…
    Preturile sunt relativ bune la dvs,dar pt a incuraja mai ales in aceasta perioada de “criza” comertul online ar trebui sa fie putin mai jos.
    In ultimele 30 zile au fost 6.750 vizitatori din care 1.579 vizitatori au fost pe 12 mai din care un procent de 39,4% au stat intre 0-10 sec. Si 19,2% au stat 60-180 secunde. Deci cei ce cautau intr-adevar ceva sunt acesti 19,2%. Eu,unul,as face ceva pt a atrage si acei 39,4% potentiali clienti.
    Acum am tulit-o la treaba mea.Sper sa nu fi vorbit prea multe prostii.

    Cu stima,

    Si scuze daca m-am lungit prea mult la vorba si pe alte arii ale discutiei…

  7. pentru T.A

    “Un alt lucru pe care l-am observat, este acela al notorietatii online(inca necesita destula publicitate online in locurile potrivite, si asta rapid). ”

    Pcfun.ro in ultima luna a avut 144.873 vizite.
    Pcfun are deja clienti multumiti,e magazin vechi si cunoscut pe segmentul IT. De aici reiese ca un client multumit va reveni la tine. Nu stim exact cati au cumparat din acele vizite ce au avut loc nu vizitatori unici,insa INFORMATIA ajunge la ei. Ideea este gen caracatita. Daca eu fac constructii,hai sa fac si retele structurate,hai sa aprovizionez si cu apa respectiva locatie dupa ce se va termina lucrarea,hai sa ii dau si un automat cafea,hai sa-i asigur si curatenia la birouri…daca l-a “prins” de ce sa ii oferi doar un anumit serviciu cand ii poti oferi mai multe…si retine..doar de la TINE. Sunt sigur ca domnul Ghenea asa cum a facut acum,de la IT are si jucarii.Si va mai adauga pe parcurs…
    Clientii,reteaua de consumatori e formata si intotdeauna in curs de formare.Ce vinde aceste magazine ale dansului..sunt produse ce le cumperi o singura data.Nu-ti iei laptop in fiecare luna sau saptamana… si pe langa pret se mai ia in calcul si serviciile magazinului.De exemplu la emag stie toata lumea ca pt garantie stai luni bune pe bara….
    Publicitatea te salta si e normal deoarece daca lumea nu stie de tine,nu a auzit de ceea ce poti oferi tu…nu are de unde stii.
    Dar,mai sunt strategiile de marketing “din vorba-n vorba”…si asta cel multumit o face.
    Eu sunt de parere ca nu e nevoie de publicitate aici ci de strategii sa castigi clientul.Sunt n magazine online de jucarii…ce il face diferit pe acesta?

  8. Si inca ceva…tot pt T.A
    Pcfun are sa spunem 1 milion clienti pe produse IT,din care 90% sunt multumiti de produsele si serviciile pcfun-ului,iar din acesti 90% mai sunt 20% care au copii.Iar din acesti 20% vor cumpara sa spunem 5% lunar de la toyfun.ro prin intermediul pcfun.ro
    Ceva de genu…

  9. Da…amuzant…vroiam sa spun ca sigur esti un angajat al domnului Ghenea implicat in acest nou proiect, si in situatia asta, comentariul meu ar fi fost constructiv pentru domnul Ghenea, dar incomod pentru tine…dar vazand ca nu cunosti in detaliu informatii legate de activitatea dansului…cred ca doar esti un “fan infocat”.
    Pe de alta parte, faptul ca detii o statistica diferita de cea pe care o am eu disponibila [respectiv trafic.ro, Aprilie 2009-107.855 vizitatori unici,1.237.973 afisari] ma pune pe ganduri..ai folosit statisticile de la Alexa(nu le-am verificat) sau oare esti chiar angajat?!
    Imi place staruinta ta cu care scrii posturi kilometrice 🙂
    Nu vreau sa spun ca incerc sa contest ceea ce ai spus tu anterior(pentru ca nu am timp!..nu..nu am glumit 🙂 ), insa analiza legata de Bucuresti este puerila si needificatoare( ceea ce spui si tu la un moment dat “in fine,putin are importanta asta acum.”).
    Legat de preturi, tind sa spun ca ai dreptate( cel putin in anumite cazuri…anterior nu am dorit sa aduc aceasta problema in discutie, deoarece este sensibila si subiectiva).
    Cat despre “caracatita” de care vorbesti, poate nu am vazut eu bine(ca oricum ma cam dor ochii in ultima vreme ;)) ), dar reclama la ToyFun.ro pe PcFun.ro nu este chiar asa de vizibila, deci din cei 107.855 doar intre 5-15%(parca stiu eu ca e rata de obicei, in functie de anumiti factori) chiar cumpara, deci petrec un timp indeajuns de indelungat pe site.De aici, trage concluzia, ca nu mai am timp sa scriu…
    Ca sa nu ma zic ca, din ce stiu eu, un mare procent din cei ce fac cumparaturi online de electronice sunt tineri pana in 30 de ani, iar din acestia, in procent foarte mare sunt de sex masculin, deci mamici…mai putin intalnite.
    Strategia “din vorba-n vorba”, merge destul de bine in offline, dar in online…nu stiu ce sa zic…si chiar as vrea sa vad si eu urmatorul scenariu:doi tipi de 23 de ani la obere la terasa.Unul dintre ei:”ieri mi-am luat un hdd de 1tb…dar stii, firma care detine magazinul de unde iau eu, de luna asta vinde si jucarii” 🙂
    De publicitate este nevoie. Crede-ma!Si nu este o problema…pentru ca in online este destul de ieftina iar domnul Ghenea are acces la multe solutii excelente.
    Si poate nu ar fi necesara daca ToyFun.ro ar fi singurul magazin online de jucarii, dar sunt cateva paginii google…
    Desigur, sunt destul de increzator ca domnul Ghenea va reusi sa-l diferentieze pe FunToy.ro, dar sa nu exageram cu ideea de lipsa a publicitatii…
    Inchei, pentru ca de obicei nu sunt omul comment-urilor fara sfarsit.

    Domnule Ghenea, imi cer scuze daca acest comment va supara cu ceva, nu a fost in intentia mea, acest comentariu avand ca strict rol raspunsul la comentariul anterior adresat mie si am dorit dreptul la replica.
    Sper sa-l postati.

    Multumesc,
    T.A

  10. O mica rectificare: mi-am amintit o statistica si mai sumbra: 2-5% din vizitatori cumpara.Stiu ca aceste statstici sunt foarte subiective si difera de la domeniu la domeniu.
    Sper ca domnul Ghenea sa ne edifice, pentru ca dansul activeaza in domeniu avut de noi in discutie.

  11. ps: imi cer scuze pentru inversarea de cuvinte din postul anterior, dar dupa cum am spus, sunt cam obosit…

  12. Nu,nici pe departe. Nu am vreo legatura cu domnul Ghenea sau fan inrait. Il simpatizez si atat,nimic mai mult. Ideea este ca ai perceput gresit mesajul meu. Te-am vazut putin dispus la o discutie asupra subiectului si am scris cateva randuri. Si eu stau foarte prost cu timpul. Datele folosite le-am sustras in cateva secunde de pe trafic.ro. De magazinul acesta online am aflat de pe wall-street.ro.
    Scuze nu ai de ce sa-ti ceri ca nu ai gresit cu nimic…si comentariile nu au suparat pe nimeni.
    Uite o reclama indirecta. Cu ocazia emisiunii Dansez pt tine de la ProTV salile de dansuri au inceput sa aibe succes,sa fie cel putin 30 persoane pe o singura grupa. Spun asta ca fac dansuri de ceva timp. Inaintea emisiunii salile nu aveau un asemenea succes…asta ca fapt divers.

    O zi frumoasa in continuare,

  13. o mare,mare dezamagire pentru mine faptul ca mi-ati sters comentariul… poate am fost si eu cam dur dar eram inca suparat de prestatia pc fun-ului.oricum multa bafta in continuare. a dissapoined but still a fan.apropo am o afacere mica dar cu profituri de 700-1000%.nu droguri.n-am nevoie de finantare.asta doar ca sa ma laud…

  14. da! super interesanta ideea, congratulations! 🙂

    de unde se poate afla cat valoreaza un niche sau o industrie in Romania?

    in afara sunt site-uri de profil, dar la noi?

  15. Cum?Nici o campanie puternica cu ocazia 1 mai? Care zi este mai potrivita in plina vara pentru o campanie profitabila pentru ToyFun.ro decat ziua copilului?
    Ar fi putut fi o importanta “catapulta” pentru magazinul de jucarii!
    Daca ati desfasurat o astfel de campanie si eu nu am observat, imi cer scuze, insa, eu personal(cu restransa mea experienta in afaceri) consider ca ceea ce am zis mai sus ar fi reprezentat o oportunitate.
    O seara linistita,

    T.A

  16. “this is not a toy” – it should have been!
    nu voiesc am pune in cap pe nimeni dar nu mi se pare o alegere potrivita ptr. un astfel de site, nici din punct de vedere cromatic si nici feelingul general (este un “electrofun” cu verde). Nu vad nicaieri element(ele)ul ce sa “impinga” treaba inspre kids, toy, fun etc. Exista in banner pe electrofun cu indemnul “voteaza desenul favorit”, ei bine ala e mai toyfun decat tot site-ul in discutie aici.

    Nu inteleg de ce un buton de “Detalii” e mai mare decat vizualul (imaginea) produsului listat, – ma rog, la fel de mare. E inutil acel buton (e o chestie preluata de la siteurile din state, indeosebi cele de casino games cu butoane imense care mai si “clipesc”). Poza produsului in listingul de pe homepage trebuie mai mare (vitrinele magazinelor de copii sunt decorate cu jucarii mari, vizibile, vioi colorate) …in fine, nu vreau sa bat campii dar eu nu vad nimic in layout-ul asta sa ma duca cu gandul la copii, jucarii etc.
    (da! sunt webdesigner …imi asum tot ce am scris mai sus; intentia nu a fost sa aduc vreo jignire celui/celor ce au desenat siteul)

  17. Felicitari Marius pentru site. Ca o parere personala, consider ca acest site este cel mai reusit din tot grupul (poate si ca am eu o slabiciune pentru culoarea verde). Din cate am citit pana acum, o consider o supriza dezvoltarea FIT si in alt segment al pietei online. Cu toate ca fac parte din parteneriatul unui site “concurent” din piata online, am considerat necesar acest comentariu.

    O seara buna.

  18. Salut.
    Cu respect si admiratie urmaresc atat blogul, initiativele de business si emisiunea tv, dar ma gandesc ca daca ti-ar fi permis timpu, cred ca ai fi fost un candidat de succes in parlatentul european. Nu e timpul pierdut.. Poate in viitor.. Cred ca sunt multi care ar fi interesati.. de ce ai avea de spus si ce ai putea sa faci..
    Toate bune!

  19. Salut Marius,

    Am observat ca pe toyfun ati implementat lightbox, scriptul care se ocupa de preview al imaginii fara a parasi pagina curenta, dar pe pcfun nu.

    Cand citesc detaliile unui notebook, de exemplu, nu vreau sa plec de pe pagina pentru a vedea cateva poze cu produsul, dupa care sa revin la detalii sau sa il adaug in cart.

    Sfatul meu este sa implementati lightbox atat pe pcfun cat si pe celelalte magazine.

    Just my 2 cents.
    Toate cele bune!

  20. Post
    Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *