Gut-feeling antreprenorial

2011-06-29 19:16:54
|
Marius Ghenea - Gut-feeling antreprenorial

Vorbim de multe ori despre decizii antreprenoriale bazate pe intuitie, fler sau “gut-feeling”. Pe baza unor constatari empirice, atat cu privire la experienta mea personala, cat si din relatarile altor antreprenori, la momente de timp, nu de putine ori in legatura cu decizii importante, se pare ca antreprenorii simt ceva in stomac care ii ajuta sa mearga intr-o directie sau in alta. In ce masura acest impuls numit popular in engleza gut-feeling este bazat pe ceva anume, nu stiam sa spun. Recent, am gasit si o explicatie, nu doar logica, ci chiar bazata pe cercetari neurofiziologice: senzatiile viscerale declansate de analiza diverselor scenarii viitoare (si care au rezultate oarecum previzibile, bazate pe experiente anterioare fie ele si intrate in zona subconstienta) actioneaza ca niste “markeri somatici”. Aici intram deja intr-o zona teoretica dintr-o cu totul alta specialitate decat a mea, psihiatria, asa ca las locul specialistului (intamplator chiar fratele meu, Dan) sa descrie mai departe ce se intampla cu acesti markeri somatici si cum ajuta ei la decizii mai bune, mai adecvate, ceea ce da consistenta ideii ca un astfel de extra-simt antreprenorial chiar exista. Puteti citi materialul integral al articolului sau Gut feeling aici. De asemenea, gasiti pe blogul sau www.danghenea.wordpress.com multe alte subiecte interesante de psihologie si “noematica”, pentru cei pasionati. Oricum, concluzia este ca probabil nu degeaba se spune uneori ca sistemul digestiv este al doilea creier al omului, iata ca pana si deciziile antreprenoriale importante trec uneori prin stomac…

Comments 13

  1. Pingback: polimedia.us/fain/

  2. E minunat sa observ doi frati evoluand in domenii diferite,care se sustin reciproc si se stimuleaza unul pe celalalt. Felicitari voua si parintilor vostri!

  3. Nu stiu daca ai citit Blink de Malcolm Gladwell asa ca ti-o recomand. Domnul Gladwell dezvolta subiectul asta si demonstreaza cum functioneaza gut-feeling-ul, si statistic si stiintific. 🙂

  4. Post
    Author

    Ai dreptate, ar fi trebuit sa il indic si pe el ca referinta pe acest subiect. O mica retinere pe care o am totusi cu Gladwell este ca, atunci cand isi pune in gand sa demonstreze ceva, gaseste metodele de a ajunge la concluzia sa, chiar amestecand uneori studiul sociologic cu statistica si cu deductia logica 🙂

  5. O alta lectura interesanta care abordeaza printre altele si acest subiect este Buyology de Martin Lindstrom. Abia dupa ce parcurgi astfel de lecturi iti dai seama cat de complex e creierul uman si cat de mult sunt influentate deciziile noastre de subconstient.

  6. Post
    Author
  7. Recunosc ca, nu de mult, am inceput sa urmaresc indeaproape articolele scrise de tine…Felicitarile mele sincere!

  8. Post
    Author
  9. Foarte fain blogul lui Dan. Chiar cautam un blog de psihoterapie si din cateva click-uri mi-am dat seama ca el scrie exact cum imi place mie 🙂

  10. Post
    Author

    Anca,
    Super, ma bucur ca te-am putut ajuta! Oricum, sper ca acum sa nu stai doar pe blog-ul lui Dan, ci sa mai revii si pe al meu 🙂

  11. “Once a fan , forever a fan” suna chiar bine si subscriu la ea 🙂 Asta off topic.On topic…sunt sigur ca intuitia actioneaza uneori mult mai bine decat orice plan gandit anterior.Parerea mea…Nu ma bazez pe nicio carte sau statistica cand spun asta.Doar parere proprie .

  12. Pentru mine intuitia are un rol foarte important, la inceput nu prea aveam incredere in propria intuitie si acum probabil nu am 100%, dar m-am invatat cu timpul sa imi urmez intutia si pot sa spun ca tot timpul m-a ajutat sa iau decizia cea mai buna 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *