Avionul demnitarilor

2013-09-23 16:09:59
|
Marius Ghenea - Avionul demnitarilor

Cu privire la discutia din ultimele zile, relatata si in presa, despre achizitionarea unui nou avion pentru demnitari, eu unul nu inteleg de ce nu s-a luat in calcul si alocarea unui avion de catre compania Tarom pentru aceasta utilizare.

Tarom detine aeronave pentru orice tip de zbor (scurt curier, mediu si lung curier), care din pacate nu au coeficient maxim de utilizare comerciala, cu diverse capacitati ca numar de pasageri si, la solicitarea actionarului sau (care este tot statul roman), poate configura un astfel de avion intr-o structura potrivita pentru necesitatile demnitarilor, utilizand resurse interne, deci fara o investitie suplimentara de 50-60 milioane euro, bani pe care statul roman, imi pare rau sa o spun, nu cred ca ii are in acest moment in buget. Iar in aceste conditii, de ce sa luam iarasi bani din buzunarul fiecarui roman, pentru o astfel de utilizare care nu este strict necesara (orice demnitar avand si optiunea de a calatori cu o cursa de linie romana sau straina, ca si varianta de a folosi pentru transport avioane militare asa cum a procedat recent premierul, sau alte tipuri de aeronave detinute deja de statul roman). Putem folosi un avion Tarom si resurse deja existente: piloti si personal navigant bine pregatiti, mentenanta asigurata, logistica pusa la punct. Sa nu uitam ca pe langa costurile de achizitie ale acestei aeronave Air Force One romanesti, se mai adauga si costurile de operare curente, care se pot ridica, in functie de tipul si dimensiunea aeronavei, la 5-10 milioane de euro anual!

Comments 9

  1. Nu tocmai a fost reziliat un astfel de contract pentru unul din cele doua A310?
    S-a considerat ca sunt costurile operationale anuale prea mari, nu asa a reiesit?

  2. Post
    Author

    Mircea,
    A fost intr-adevar reziliat un contract de acest gen, insa vorbim de o situatie paradoxala, in care nu s-au platit catre Tarom costurile anuale din lipsa bugetului disponibil pentru asa ceva, in schimb acum se propune un buget mult mai mare pentru un nou avion. In aceasta situatie, pe un calcul rezonabil, e clar ca varianta Tarom (fie cea initiala cu A310, fie cu o alta aeronava potrivita, de exemplu un A318) are costuri mult mai mici decat varianta unei noi achizitii de aeronava.
    Marius.

  3. Post
    Author

    Bogdan,
    Multumesc pentru comentariu, insa nu inteleg la ce te referi. Da, sunt “partas” la un proiect de management privat pentru companii de stat care a contribuit la reducerea deja la jumatate, in mai putin de un an, a pierderilor Tarom. Si incerc sa imi fac acolo cat mai bine treaba. Cu privire la subiectul din articol, persoana in cauza a fost angajata pentru o perioada de proba iar contractul nu i-a fost prelungit dupa perioada de proba, in conformitate cu legislatia si regulamentele in vigoare, o astfel de informatie chiar nu reprezinta un subiect de presa.
    Marius Ghenea.

  4. Marius,
    Din pacate sau fericire ajung in presa si astfel de informatii iar pt cei din afara nu arata deloc ok. Si tot experimentul manager privat la Tarom (si la celelalte companii de stat unde s-a mai incercat) arata ca un mare fiasco: se pune un CEO privat dar cu un CA numit politic si care mai apoi incearca sa-si imppuna deciziile.
    Repet, e ceea ce se vede din afara, tu probabil ai mai multe informatii.
    Iar pe partea de comunicare sunteti inca deficitari, mai ales tot circul cu scurtarea mandatului managerului privat, numit Demetriade samd.
    Spor.
    Bogdan

  5. Post
    Author

    Bogdan,

    De acord, pe comunicare putem face o treaba mai buna. Totusi, nicio companie nu se conduce in presa, eu cred ca cei care au gresit sunt exact cei care se lamenteaza acum in presa. Iar presa din Romania asa cum stim foarte bine este avida de scandal, o stire de genul “pierderi reduse la Tarom” nu este interesanta, pentru ca e o stire pozitiva, iar rating-ul este facut mult mai bine de stirile negative, de exemplu de un asa-zis scandal la Tarom.

    Marius.

  6. Pare destul de cusuta cu ata alba aceasta problema pentru ca logic luand situatia, ar fi fost normal sa se intample asa cum ati amintit. Probabil ca se doreste introducerea unor sume in buzunarul unor persoane si, pentru a musamaliza suma, se trec in actele oficiale o suma mai mare decat cea reala. Altceva nu vad aici. faptul ca de pe spinarea romanilor se parjolesc iar niste bani nu este decat dorinta de a umili si saraci si mai mult populatia. Supunerea ei si mai intensa este evidenta deoarece nu este singurul lucru ilogic si nedrept pentru care romanii scot bani din buzunare, deci sumele se aduna si sunt suportate de cei de jos, asa cum suntem considerati de cei care hotarasc asa ceva.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *