Un pranz cu si despre antreprenoriat

Saptamana trecuta am oferit un interviu pentru Wall-Street.ro despre antreprenori si antreprenoriat in Romania, unde si cum am intrat in contact cu anumite companii in care am investit in ultimii cinci ani, noutati in sectorul tech si multe altele.

Intotdeauna mi-a placut si imi place sa vad  proiecte si afaceri diverse. Ma uit la diversi antreprenori care, prin natura activitatii si a dezvoltarii de business pe care o fac, sunt tot timpul in aceeasi afacere, de 5 ani, de 10 ani sau chiar de 20 de ani. Este extraordinar din punct de vedere al expertizei, dar nu le ofera posibilitatea sa vada mai mult din ce se intampla in alte zone de business. Pentru mine a fost un mare privilegiu sa urmaresc proiecte si afaceri diverse.

Parerea mea este ca drumul catre inovatie incepe prin punerea impreuna a mai multor idei creative, din cat mai multe domenii.

Programul BusinessDrive a fost pentru mine o resursa extraordinara de contacte si networking in mediul antreprenoriatl din Romania. Am gandit initial cu Dragos Popescu acest program ca pe un mini MBA, conceput pentru a veni in sprijinul antreprenorilor. Este extraordinar sa vad insa ca acest program a devenit mult mai complex de atat si ma bucur sa observ cum intr-un interval de doar 5 ani, de cand am organizat primul Business Drive, cei 500 de alumni ai programului revin si participa la activitatile noastre din prezent. Vedem ca i-am ajutat atat pe zona de competenta de management, cat si pe zona de retea de contacte si networking. Sunt oameni care deja fac afaceri impreuna, colaboreaza.

Motivul principal este ca exista o diversitate frumoasa de tipuri de business si de antreprenori, varste si gen. Schimbul de experienta si contactele sunt foarte utile in aceste programe.

Tot la BusinessDrive am avut placerea sa cunosc  si fondatorii unei companii in care am investit prin fondul de investitii Catalyst Romania, SmartBill. In momentul in care i-am cunoscut (pe Radu Hasan si Mircea Capatana- cofondatorii companiei) aveau un model de business invechit, care nu avea legatura cu SaaS (Software as a Service), cloud si asa mai departe. Isi cautau noi oportunitati, dar nu erau pe cele mai bune directii. Dupa discutiile de la BusinessDrive, au inceput sa creasca acel business si la 1-2 ani dupa a venit si investitia.

Articolul complet este disponibil prin accesarea link-ului.

Marius

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *