Kotler despre Marketing, de Philip Kotler

2007-11-29 10:20:22
|
Marius Ghenea - Kotler despre Marketing, de Philip Kotler

Kotler despre Marketing, de Philip KotlerNumele lui Philip Kotler a devenit sinonim cu marketing-ul. In a sa carte “Kotler despre Marketing”, el ne invata cum sa generam, castigam si sa dominam piete. Cartea este ca un curs (sau un discurs) despre marketing, care incearca sa gaseasca raspunsurile corecte la cele mai importante intrebari pe care Kotler le-a primit de la manageri, cu privire la marketing, pe parcursul a 20 ani. Am avut placerea sa il cunosc pe Philip Kotler atunci cand a fost la Bucuresti acum vreo 3 ani. Ce pacat ca, asa cum se intampla in mod paradoxal si cu trupele rock, si acesti guru ai business-ului mondial ajung la Bucuresti doar cu vreo “20 ani mai tarziu”, la foarte mult timp dupa ce au realizat operele care i-au consacrat (de la Deep Purple pana la Jay Conrad Levinson, ca sa pun impreuna, la intamplare, niste “rockeri”). Revenind la “Kotler on Marketing”, multi dintre cititori au senzatia de deja-vu, pentru ca abordarile lui Kotler sunt atat de corecte, de best-practice si de cunoscute in prezent de toti specialistii de marketing de oriunde (fara ca acestia sa stie neaparat sursa de informatie si inspiratie), asa incat uneori iti dai o palma peste frunte, citind cartea lui Kotler, si spui: “uite ca si eu eram la fel de destept ca si el, am procedat la fel, doar ca nu mi-am dat seama pana acum”. In realitate, lucrurile se intampla altfel este vorba de identificarea unor “best practices” si apoi proliferarea acestora de la o companie la alta si de la un sector de business la altul, de la o tara la alta, asa incat ajungem azi aplicam best-practice fara sa stim de la cine am preluat-o sau de ce. Si din acest punct de vedere, realizarile lui Kotler sunt cu atat mai importante. Am citit recent in “Financial Times” ca Philip Kotler ar fi al patrulea mare guru global in management, evident dupa Jack Welch, apoi Bill Gates (discutabil) si Peter Drucker (posibil). E interesanta aceasta combinatie de “gurus”, intre care unul este (inca) cel mai bogat om din lume, incomparabil mai bogat decat oricare dintre ceilalti. Dovada ca nu e suficient sa fii management guru, trebuie sa fii si un foarte bun antreprenor, ca sa-l ajungi pe Gates…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *