Financiarul despre site-urile de reduceri

2011-02-15 11:38:15
|
Marius Ghenea - Financiarul despre site-urile de reduceri

Azi in Financiarul apare un articol despre site-urile de reduceri tip “Groupon”. Chiar daca este mai nou intrat pe piata romaneasca, probabil ca vom vedea Groupon crescand destul de repede si atragand mult interes din partea cumparatorilor. Cu privire la situatia actuala, iata si un grafic prezentat de Financiarul cu privire la numarul de fani Facebook al site-urilor de cumparaturi colective, reduceri sau cupoane (pe primul loc, cu peste 100 mii fani, Kuponiada.ro). Personal, cred ca ofertele acestor site-uri ofera valoare reala cumparatorilor, insa nu sunt convins ca ofera la fel de multa valoare si comerciantilor, ceea ce in timp este posibil sa creeze o ruptura intre cerere si oferta, pentru ca orice astfel de intermediar ar trebui sa alinieze interesele celor doua parti, nu sa ia de la o parte si sa dea celeilalte parti. O problema semnificativa este ca aceste site-uri vor stimula un grup din ce in ce mai mare de “vanatori de oferte”, care vor merge intotdeauna la “deal-ul zilei”, in timp ce interesul tuturor comerciantilor ar trebui sa fie acela de a-si fideliza clientii, nu de a vinde doar atunci cand ofera un discount foarte mare intr-o promotie sau oferta speciala.

Comments 11

  1. Din cauza comisioanelor de 30-50% din pretul de vanzare (deja redus) profitul in urma vanzarilor este de cele mai multe ori foarte redus sau chiar inexistent.
    Cred ca astfel de site-uri pot avea valoarea mare si pentru comerciant, insa nu din perspectiva vanzarilor “la promotie”, ci strict ca instrument de marketing caci aduce comerciantul,
    penru o zi, in centrul atentiei. Acesta se poate folosi de aceste “15 minutes of fame” pentru a atrage viitori clienti prin diverse mecanisme.
    Intradevar din clientii atrasi cu ocazia promotiei probabil 90% vor fi “one time only customer” insa raman 10% ce vor deveni clienti fideli chiar daca produsul/serviciul
    oferit nu mai este “la promotie”.
    Insa chiar si cei 90% prin achizitia lor vor atrage atentia cunostintelor, lucru care foarte probabil va duce la alte vanzari.

  2. cred ca este loc pe piata de un intremediar mult mai echilibrat, care sa nu creeze doar spike-uri, ci sa cladeasca o relatie durabila intre clientii fideli si comercianti, oferind beneficii sustenabile, atractive si durabile ambelor parti 😉

    and it’s coming soon, lucrez de peste un an la asta 🙂

  3. Pingback: Tweets that mention » Financiarul despre site-urile de reduceri -- Topsy.com

  4. Si eu sunt convins ca pe termen lung aceste siteuri nu vor mai exista,cel putin nu in formula asta de acum.

    Orice schimbare “in rau” se produce in Facebook ,se va produce si in Groupon si clone ,iar asta probabil se va intampla curand.

    Au creat o bula siteurile astea dupa cum bine este punctat si in articolul asta http://bit.ly/hagr0X

  5. Eu sper sa mai tina site-urile de acest gen o perioada. Nu stiu cum am reusit asa de greu, dar de abia de 2 saptamani le-am gasit, nu stiam ca exista asa ceva. Au oferte foarte bune care vin in ajutorul consumatorilor, iar acest lucru nu poate decat sa ma bucure.

  6. Poate pe Bucuresti sunt deja destul de multe, insa piata oraselor mari din Romania este insuficient acoperita.

    Din experienta (WebMagnat are deja 3 site-uri de acest tip in portofoliu: FunGroup.ro, YouDeal.ro si OferteSuperTari.ro ) pot sa va spun ca piata este abia la inceput. Sunt inca foarte multi care abia acum descopera aceasta afacere. In plus sunt foarte multe orase mari din Romania inca neacoperite. Firmele mari au incercat sa iasa din Bucuresti si sa intre in orasele de provincie insa nu au reusit sa isi sustina intrarea pe aceste piete cu oferte consistente
    In schim site-urile locale gen Fungroup, Youdeal au atras deja foarte multi fani si persoane inscrise la newsletter.
    Eu cred ca abia anul viitor se va sedimenta piata si se vor alege marii castigatori.

  7. Tind sa cred ca aceste site-uri vor rezista mult timp, ideea este ca vor trebui sa faca unele schimbari pe parcurs, de exemplu o abonare pe categorii este mai mult decat nevoie in acest moment. Ca abonat nu doresti sa primesti pe email toate ofertele unui site de aceste gen, presupun ca e mai ok sa primesti ceva ce chiar te intereseaza.

  8. Cu siguranta vor tine mult si bine aceste site-uri pentru ca febra reducerilor nu va putea fi niciodata vindecata.
    Cu siguranta ceva nou va intra in peisaj.Spun asta ca stiu un secret dar ramane sa il aflati sau vedeti singuri!

  9. dar ce spuneti ca aceste oferte sa fie gasite toate intr-un singur loc? sunt cateva site-uri care fac asta dar dealarena.ro mi-a ramas in minte

  10. Post
    Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *