Arena leilor

Un sfat de dat

Prezentarea unui plan presupune cunoasterea si studierea tuturor elementelor legate de acel plan, inclusiv elemente contingente (competitori, legislatie, notiuni fiscale de baza). Nu ideea in sine este cea care aduce sustinerea unui proiect ci o documentare atenta, constientizarea plusurilor si minusurilor dar mai ales un nivel de expectanta realist din partea participantilor.

Proiecte din Arena

Sunt in momentul de fata in „linie dreapta” cu 2 dintre cele 8 proiecte pe care le-am semnat in Arena, ceea ce eu cred ca e un scor destul de bun (mai ales ca din cele 8 proiecte, ultimele au fost semnate la filmari recente, ori pentru a finaliza investitia e nevoie in general de 2-3 luni de la acordul de intentie, chiar si pentru o investitie mica, din motive diverse).

De multe ori, apar insa neconcordante intre planul prezentat in Arena in numai 15-20 minute si aceste neconcordante pot duce la anularea proiectului in intregime (de exemplu gama de pret realista la produsele sau serviciile propuse in Arena este sensibil mai jos decat ce s-a propus, situatie in care la reproiectarea datelor financiare, compania nu mai demonstreaza profit; sau au fost 2-3 situatii cand, la o analiza mai atenta ulterioara emisiunii, am descoperit ca era nevoie de sume de 2-3 ori mai mari ca si investitie initiala, sume care depaseau cu mult negocierea din Arena).

Despre ceilalti “lei”

Pe majoritatea i-am cunoscut chiar in Arena, si intr-adevar s-a format o relatie personala buna cu toti, care se extinde acum si in afara emisiunii, si acest lucru este admirabil, arata in plus si faptul ca producatorii emisiunii au ales bine din acest punct de vedere. Inainte de emisiune, cunosteam doar unul dintre lei, singurul care a activat, ca si mine, in distributia de produse electronice.